Subject: ÜKE_ seoses aerohooldusega_ täpsustav päring
From: "Maarika Rump" <[email-masked]>
To: "Maarika Rump" <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Oct 2024 15:59:28 +0300

From: Nele Ahtma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, October 3, 2024 3:42 PM
To: Enel Andrejeva <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Dagmar Agu-Kruusmaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: ÜKE_ seoses aerohooldusega_ täpsustav päring

Tere!

Küsin nõusolekut, kuidas lahendada Üldkorraldusliku ettekirjutuse
06.06.2024 nr 1.1-8/24/5-1 lisa ja selle punkt 2.5.7 kehtestatud andmete
kogumise nõue.

Punkt ise ütleb nii:

Lennuvälja käitaja tagab, et iga julgestuspiirangualale siseneva lennu
suhtes rakendatud julgestusotstarbelise läbiotsimise kohta salvestatakse
järgmine teave:

- lennu number; ja

- eelmise lennu lähtekoht; ja

- õhusõiduki julgestusotstarbelise läbiotsimise kuupäev ja kellaaeg;

 - õhusõiduki julgestusotstarbelise läbiotsimise teostamise eest vastutava
isiku nimi ja allkiri.

Kaks viimast punkti on arusaadavad. Need andmed saame kätte.

Küsimus on lennu numbris ja eelmise lennu lähtekoha märkimises. Nendel
mittekommerts lendudel ( nt tuleb Aerohoolde piiritletud alalt ja isegi
kui läheb lendama) ei ole lennu numbreid. Ma nii detailselt ka ei tea,
millal ja millistel lendudel alates on lennu nr, aga sellistel lendudel,
mis sealt lendama lähevad, igatahes numbreid ei ole.

Teine probleem on ka eelmise lennu lähtekoht. Üsna kindel on see, et isik,
kes selle kontroll-lehe täidab, ei oma aimu, kust see lennuk saabus ( nt
kui on lennusalga kopter, mis viiakse hooldusesse).

Pragu on meil arusaam, et Aerohooldus koolitab Õ/S kontrolli teostama oma
töötajad ehk siis nad hakkavad volituse alusel õhusõiduki omanikele seda
teenust pakkuma.

Ma pakuks lahenduseks, et me küsime õhusõiduki registreerimise numbri.
Selle numbri alusel saame lennujaama hallatavast infopax andmebaasist ka
vajadusel välja võtta antud registri nr Õ/s lähtekohad jne.

Eelmise lennu lähtekoha osas siis ütlekski, kui on vaja mingil põhjusel
see üle kontrollida, siis lennujaamal on see võimalik.

Me võime veel juurde lisada, et nad märgiks, kuhu see Õ/S üldse läheb,
sest täiesti võimalik, et pärast hooldust jääb TLLi CSRAle parkima. Seega
ma ise tunneks huvi, kuhu see sõiduk TLL CSRA-l üldse plaanib edasi
kulgeda.

Teie arvamus oodatud. Sest sellisel juhul justkui sõna-sõnalt ei ole me
järginud ÜKE punkti 2.5.7, aga vajadusel saab selle info KORKist kätte.

Manuses on ka hetkel näidis töös olevast kontroll-lehest . See vajab veel
natuke korrigeerimist, aga küsimus siis ongi lennu numbris ja
lähtelennuvälja andmete kogumises ( ma ei tahaks neid lahtreid tekitada).

Ette tänades

Nele Ahtma | Lennundusjulgestuse juhtivspetsialist

+372 6058118| [email-masked] <mailto:[email-masked]>

AS Tallinna Lennujaam

Tartu mnt. 101, Tallinn 10112

www.tallinn-airport.ee <http://www.tallinn-airport.ee>

 <https://www.tallinn-airport.ee/ettevottest/keskkond/> Aastaks 2030 oleme
saavutanud süsinikuneutraalsuse.

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu,
teavitage saatjat ja kustutage e-kiri.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.